"Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi"

Thursday, September 29, 2011

SiFAT MANUSIA BERUBAHRUBAH

  Assalamualaikum..


sudah lumrah sifat manusia la kan suka berubahrubah tak kira dalam bentuk apa sekali pon..contohnya kecenderungan minat kepada sesuatu BENDA.MAKANAN.WARNA.CORAK.STYLE.PATTERN.MINAT..tu antara contoh jela yang aku rasa familiar sangat kans~dan tak dinafikan aku sendiri rasa benda tu!!macam transform la plak..thehehe..meh nak bagi contoh sikit..ni merujuk kepada diri sendiri la kan..orang lain aku mana tau..kang pandaipandai bagitau dah cakap aku buat fitnah pulak..hahaha...orang lani bukan boleh suma nak publish kat public..even kadangkadang benda tu salah sendiri..muahahaha...


contoh pertama:::MINAT~dulu aku cukupcukup pantang (tak minat gila rona kuning) rasa bernanah ja bijik mata bila tengok warna kuning..hukum karma kot..apa yang kita tak suka suatu hari nanti pasti kita akan sukak gilak.."what goes around comes around"..aku suka handbag kuning (masih dalam pemerhatian)..aku suka baju kuning (tak jumpa lagi design yang aku suka)..aku suka pakai shawl kuning..hahaha..yang penting otak aku tak sekuning korang kehkehkeh..warna kuning ni terang so bila pakai macam ahhh semangatnya korang..wahhhh ceria gitu..paling suka buat masa sekarang....



heha..minat jelah mampu..i masih sayang dekat BAYBEY KEN walaupon tak sekuning neh!!!


dan aku minat ni sebab dia pakai baju kuning terus jadi chill videoclip neh!!



hahaha..gedikkan..tapi shomels



contoh kedua:::HOBI~ selalunya hobi ni mengikut peredaran kot..entah la aku rasa laa...macam laki aku kejap badminton..kejap kamera dslr..kejap futsal sampai larilari lutut tu tukar pulak hobi baru...dahhh beli beskal pulakkkk naiknya haremmm tak penah tengok pon kayuhnya..selagi tak minat pompuan lain aku diam kan jer...:P..mintak simpang!!!!macam aku plak sekarang ni minat menimpanimpa kearah bakery..buat cakes..cookies bagai..heheh..kalau masak gorenggoreng mintak ampun!!jaoh tersasar..selain itu aku juga semakin gila shopping online..hehehe..semua di hujung jarikan...tapi sila berhatihati yer..aku pernah sekali kena tipu dengan peniaga online ni..walaupon jumlah tu tak besaq mana tapi aku memang takkan HALALKAN dunia akhirat...menulis blog ni pon dikira hobi jugak eh???kadangkadang jadi rutin..:)) tak ramai follower..traffics kau soso jer..tak pela..aku buat untuk diri sendiri jer..huhuh..nanti dah tua kasi anakanak baca..mak kau jiwang tau masa mudamuda tapi takleh lawan apak kau jugaks..auwwwww~



contoh ketiga:::PAKAIAN~okeh start dari kepala la yer..dulu aku lebih suka pakai tudung bawal pastu tukar tudung yang ada awning tu a.k.a tudung arini kan??sekarang pon aku masih pakai tapi jarang sangat dah sebab lebih gemar memakai shawl..rasanya senang sebab TAK PAYAH IRON..hahaha...aku kan pemalas..kalau boleh nak beli iron yang berdiri tu..kau gantung je situ then sua jer iron tu kat baju..siap..hahaha..orang cakap shawl lambat nak belitbelit..yeke??taklah kalau kau tau arah tuju tak sampai 3minit dah siap..murah pon murah..sekarang dalam almari dah sarat dengan shawl..>_<
baju pulak dah macammacam pesen sekarang neh..tapi paling selesa T-SHIRT dengan JEANS jugak la..kadangkadang melaram pakai la lain sikit..mak aku bising bila keluar dengan laki pakai biasa ja..bila dengan kawankawan nak dressing macam anak dara..kadangkadang menjawab jugak "alaaa..abang ok ja" ;p ..tapi sekarang macam suker giler dengan DRESS!!jatuh cinta gitu...ahahah..tapi aku ni bukan fashionita so tak payah ada banyakbanyak cukup la barang sehelai dua..
handbag ikut mood..banyak sangat sampai kadangkadang letgo kat sistasista aku..aku ni tak mementingkan jenama sangat..kalau untuk kegunaan seharian cukup la sekadar sedap mata memandang..besar..sebab aku suka isi macammacam..dah macam farmasi bergerak..kehkehkeh..barang berjenama tak semestinya berkualiti..sekali sekala manjakan diri tak pela kan..kebanyakkan DRESS+HANDBAG 60% daripada online shope!!!tehehehe
kasut plak..aku lebih suka pakai selipar..flat..wedges..tapi kalau heels dalam kotak jela jawabnya..


bawal~arini~shawl

contoh keempat:::HANDPHONE~aku ni takla taksub sangat dengan gadgetgadget neh..tapi bila benda tu dah mendatangkan masalah..aku terpaksa la kesah kan??macam sekarang ni..haishhh...tengah usha yang baru sebab bengang asyik hang ja benda alah ni..tunggu jelah bila sampai masanya babai la kau..ada 3 pilihan..ahhh susahnya nak buat pilihan..sesapa yang dah guna plezzzzz help me to decide!!






contoh kelima:::BERAT~ni pon sifat okeh sifat fizikal..wuaaaaa stress teruih...makin nak diet makin kuat plak makan..damn!!takmau citer panjangpanjang..sentap::::::::



contoh TERAKHIR:::HATI,KASIH,SAYANG~cakap dekat hati masingmasing sila setia pada hati kekasih,tunang,SUAMI anda!!hati aku pernah berlaku jahat!!dan aku akan ingat itu sampai bilabila..hati ni sangat halus dan susah nak nak cakap macam mana..bersangkut plak dengan perasaan kan..so jangan terburuburu dalam membuat keputusan..the true is pilih orang yang sayang dan cintakan korang lebih dari korang cintakan dan sayangkan orang itu..tapi tak bermakna korang langsung takda perasaan kat dia la pulakkk..orang itu akan membuat anda bahagia sehinggakan anda lupa untuk menangis..hahaha over tak ayat aku...gasak ahhh...tapi kalau korang pilih orang korang cinta mati tuh..jangan sampai korang seksa perasaan sendiri sebab nak jaga hati dan perasaan dia jerrrrrr...korang akan cuba jadi apa yang dia nak dan suka kan???no.no.no kata sayang..kata suka..kata cinta..terima jelah seadanya kan??..berubah kearah kebaikan tak salah..tapi kalau tanpa kerelaan dan keikhlasan korang rasa kekal ker??"TEPUK DADA TANYA MINDA" (aku bercakap melalui pengalaman dan apa yang dah jadi tu aku jadikan satu pengajaran amat bermakna dalam hidup aku)



MINDA saya mahu DIA~heha~









~tata~

2 comments:

hamzah ian said...

nak kete myvi satu...

Pn.Mieza Fadzly said...

hehehe...bestnya klo blh oder cmtu ja..:)) nk jugakkkkkkkk....