"Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi"

Sunday, April 28, 2013

IUI~Bersediakah??


Assalamualaikum :D

Dengan lafaz Bismillah aku mulakan coretan untuk harini..lama sangat tak menaip ni haa..dah jadi silent reader sekarang terutama sekali group TTC punya blog..memang rajin la aku singgah..kalau rajin or perlu aku komen sikitsikit..heheh..konon nk pulihkan semangat..nak positifkan minda..hikhikhik..dan aku mulakan dengan menukar nama header blog aku..dengan harapan supaya aku lebih rajin untuk berkongsi cerita kat sini sepanjang treatment dilakukan..tapi korang takyah nak menaruh harapan sangatlah..malas selalu menang..ahahahaks..

Okey meh nak start dengan penghujung bulan May dalam 20hb aku start ambik duphaston untuk turunkan darah sebab period dah delay beberapa bulan..after 1 week hadirlah cik P dengan jayanya..2nd day period lajulaju pegi jumpa aku punya gynea..scan..resultnya aku terpaksa cuci sebab ada something yang kemungkinan besar boleh menganggu proses seterusnya nanti..untunglah masa buat tu aku langsung tak sedar apa..adala dalam 2 or 3 jam..kesian plak husband aku dok menunggu kat luar..sampai nurse suruh pegi makan sebab lambat lagi aku nak sedar baru dia pegi makan..ouchhh tacing okey..over laki ai tau..yang bestnya bila aku tersedar aku nampak ada lagi 2 org chinese dengan indian kat depan aku pon baru sedarsedar ayam..hahah..then aku plak tanya dorang "ehhh..doc dah siap buat ekk?"hahah..dorang pon dok mimpimimpi lagi memang tak layan akulah..cisss~aku angkat kepala ja nampak ada balang penuh darah and aku yakin memang dah settle la ni..gagahkan diri bangun tukar baju..after 5minutes barulah nurse masuk panggil nama kitaorang suruh bangun..aku dah siap pon :p ..keluar jer husband cakap doc tu tunjuk benda yang dorang cuci tu letak dalam balang kecik sebab nak masuk lab..amboihhh kemain serius plak aku dengar..dah settle semua jumpa doc lagi sekali untuk appointment seterusnya..Total untuk treatment haritu RM500~

Seminggu lepas tu sekali lagi jumpa gynea untuk buat HSG..check saluran tiub fallopio..ngeri seyhh..sebelum tu aku sesaja merajinkan diri search info mengenai HSG..kebanyakkannya cakap sakit..kalau sesapa selalu senggugut memang biasalah..ehhh masalahnya aku tak pernah senggugut acaner??redo jelahhh kan..dah lama sangat tak betulbetul serius buat treatment..tapi tahun ni kami betulbetul serius!!serius okey!!sebelum proses HSG tu ada 2 org nurse tu bagi tau macam mana proseduer HSG tu..satu jer yang aku ikut..hehe..time dye tu disuntik masuk tolong jangan keraskan perut..relaxs jer..kalau kita keraskan perut macam kita lawan ubat tu dari masuk dats why akan rasa sakit..Alhamdulillah tak rasa papepun :)..Keluar jer result gynea aku explain yang tiub sebelah kanan okey sangat!!tapi kiri agak sempit :( ..down plak rasa bila dia bagitau macam tu..nasib doc aku pandai cover..hahah..dia yakinkan husband aku yang satu tiub saja akan digunakan so tak perlu risau..mostly orang yang buang satu tiub pon mampu pregnant lagi..fuhhhhhh...macam batu kat atas kepala dah diangkat..gynea cakap next cycle akan guna Gonal-F..cucuk sendiri 2nd day period..husband aku awalawal dah surrender..hahaha..Total payment untuk HSG RM200+antibiotic RM50..
untuk Gonal-F doc mintak kami spent dalam RM1500++..after dis IUI maybe..selagi termampu aku akan follow..selagi diizinkan suami In shaaAllah :) now gigih search about IUI..heheh..nak sedapkan hati sendiri..

2 comments:

sweet tooth said...

Smg Allah permudahkan usaha mieza dan suami... amin...

Pn.Mieza Fadzly said...

amin..terima kasih =)